Meinasi käydä köpelösti tänään.

Siivoilin ihan kaikessa rauhassa isoa omakotitaloa (vanhempien), koska huomenna tulee sukulaiset kahville juhlistamaan synttäreitä. Siivosin sitten papukaijan häkin ja siitä tuli aika paljon roskaa joten minä ajattelin, kun oli muutakin paperista roskaa, poltaa ne takassa. Noh, ensin laitoin sinne ne häkin roskat (sanomalehteä ja purua) ja vielä lisäksi vähän nenäliinoja ja kananmunakennon. Kaikki luukut olivat auki ja sytytin sitten paperit palamaan. Ne syttyivät ensin hyvin ja takkakin veti, mutta sitten takka alkoikin savuttamaan sisälle. Eikä ihan vähää vaan kaiken savun joka muodostui. No en muistanut yhtään mitä tehdä. Avasin oven ja ikkunat. No ei auttanut mitään vaan koko olohuone oli jo savun peitossa. No paniikissa ja yksin kun olin, heitin takkaan pienen kattilallisen vettä. Savutus väheni ja vein vielä hieman kytevät roskat ulos grilliin. Ja nyt olen ihan paniikissa, että olisiko tavalliseen puulla lämmitettävään varaaja-takkaan edes saanut laittaa vettä. Onneksi olin jo vienyt papukaijan yläkertaan ja sulkenut sieltä oven, joten siellä ei ollut yhtään savua. Kävin avaamassa yläkerrastakin ikunat ja tällä hetkellä missään ei haise savu, mutta silti en oikein uskalla mennä nukkumaan, jos vaikka häkää syntyy. Tosin tapahtumasta on kyllä jo yli 4 tuntia eikä minulla ole mitään oireita. Takan lasiluukkua olen pitänyt auki varmistaakseni, että sinne pääsee varmasti tarpeeksi ilmaa, jos siellä vielä vaikka kytee jotakin ja, että se kuivuisi sisältä. Myöskin ikkunoita olen pitänyt auki koko illan ja pidän myöskin yö yli ja tällä hetkellä sisällä onkin enään 19 astetta lämmintä. Huomenna kun vanhemmat tulevat takaisin kotiin täytyy kertoa heille heti ensimmäiseksi mitä on tapahtunut ja varmaan nuohooja soittaa. En viitsinyt heitä häiritä, kun he ovat lomalla. Tietty voi kyse vain olla siitäkin, että yritin lämmittää kylmää takkaa liian nopeasti. Olisi ensin pitänyt kokeilla pienellä pallalla paperia. Jatkoa seuraa...